In onderstaand overzicht zijn de tarieven opgenomen die kinderdagverblijf Madelief in 2018 hanteert voor de diverse opvangvormen en voor een verschillend aantal weken per jaar (52, 48, 46 of 42 weken). Ons uurtarief is inclusief de verzorgingskosten, lunchkosten, tussendoortjes, uitstapjes/feestjes.

Tarieven bij vaste dagen (in euro’s)

Weken per jaar 52 48 46 42
Uurtarief 7,55 7,76 7,86 8,09
Kosten per ochtend 41,53 42,68 43,23 42,96
Kosten per middag 41,53 42,68 43,23 44,50
Kosten per dag 83,06 85,36 86,46 44,50
Bruto kosten per maand (gemiddeld) 359,88 341,44 331,43 89,00
Netto kosten (ca) per
Maand bij belastbaar
inkomen van € 70.000
101,88 104,44 105,43 107,47

 

Madelief is 11,5 uur open maar voor een hele dag opvang wordt 11 uur in rekening gebracht.

De kosten worden, behoudens eventuele extra dagen, over het jaar verdeeld en maandelijks in rekening gebracht. Dit heeft voor u het voordeel dat de kosten maandelijks gelijk zijn.

U kunt de Kinderopvangtoelage aanvragen bij de Rijksoverheid. Op de pagina Kinderopvangtoeslag kunt u lezen hoe de regels van het Rijk zijn voor het verkrijgen van de kinderopvangtoelage. U kunt hier ook lezen op welke website u uw toeslag kunt berekenen en hoe u deze kunt aanvragen bij de Rijksoverheid. Voor 2018 bedraagt de maximale bijdrage van het Rijk voor de dagopvang € 7,45 per uur. Voor een 8-urige werkdag vergoedt het Rijk maximaal 11 uur per dag en voor een 4-urige werkdag maximaal 5,5 uur.

Indien u vragen heeft over de hoogte van uw kinderopvangtoeslag, of welk contract (52, 48, 46 of 42 weken) het beste bij uw situatie past, neem dan contact op met onze medewerkster planning en administratie voor een afspraak. Wij willen u hier graag bij helpen/adviseren.

In onderstaand document kunt u lezen waarom het in veel gevallen netto voordeliger is om een 52 weken contract af te sluiten dan een 48,46 of 42 weken contract.

Vragen en antwoorden over de contracten en inzicht in de netto kosten

Voor de aanvraag van de kinderopvangtoeslag heeft u een plaatsingsovereenkomst nodig. Deze kunt u aanvragen bij onze medewerker planning en administratie.